2008-01-16

Loggbok - Sanningsenlighet

Jag fick en utmaning från Irmeli Krantz, att berätta lite sanningar om mig själv.
Regler:
Länka till din utmanare
Berätta 7 sanningar om dig själv
Utmana 7 bloggare
Lämna meddelande till dem du utmanat

Ett slags kedjebrev i bloggform, självransakning, dokusåpaavslöjande, filosofiska djupsinnigheter eller bara småskojig textutfyllnad, det finns ju många sätt att tolka såna här utmaningar. Men självklart, inte kan jag motstå en kastad handske, här är mitt försök att berätta sju sanningar om mig själv:

1.När jag är glad händer det att jag trummar i takt till nån 80-tals-hårrockslåt på min Mp3-spelare. Gärna Scorpions eller Purple, och ja, det händer att jag gör det offentligt.

2. Senaste julen var första gången i mitt vuxna liv jag inte gjorde fyra sorters hemgjort julgodis. Jag har usel karaktär när det kommer till efterrätter, glass och bakverk. Och motion.

3. Jag är inte särskilt förtjust i öl, men känner mig obekväm när jag ber om en cider istället. Så jag kamouflerar det genom att vara snobbig och be om någon vettig brittiskt eller irländsk cider, som Gaymer´s Olde English.

4. Hade jag en väl tilltagen lön, istället för ett snålt tilltaget studielån, skulle jag förmodligen lägga sjutusen om året på kläder, kanske till och med unna mig dyrare designkläder nån gång om året. Och jag skulle ha dåligt samvete hela tiden.

5. Det händer att jag låtsas att jag kan dansa bugg, vals eller foxtrot. Det kan jag inte. Men jag är rätt bra på Mr-Beveridges-Maggot, Hole-in-the-Wall och andra historiska danser.

6. Jag är nog rätt bra på akvarellmåleri, för att vara amatör. Borde väl försöka ställa ut, men tiden tycks aldrig finnas.

7. Jag hyser egentligen en intensiv ovilja mot allt vad kedjebrev heter. Å andra sidan, jag har lätt att förlåta goda vänner, speciellt om de bjuder på den där champangen, Irmeli :-).


De sju bloggare jag är spänd på att få läsa sju sanningar om är:

Bo Widegren
Hillevi Larsson
Lena, Underdogblogg
Marta Axner
Karl af Hallström
Dr Martin Rundkvist
Tasso Stafilidis

Etiketter: ,