2007-04-26

Loggbok - högsommar?

Livet består ju inte bara av stora rubriker, när vi är "bara" privatpersoner är de små nyheterna ofta lika viktiga, så också för mig. Sånt kommer hamna som lite spridda kommentarer just i loggboksanteckningar, kanske glädjer det lite fler än familj och vänner.

Det stora, lilla, nyheten idag (eller noga räknat igår) är att det tydligen inte är bara vår utan plötsligt högsommar! Klematisen på min balkong har lustigt nog överlevt vinterns vanskötsel och bestämt sig för att skjuta en mängd skott, som kommer bli tjusiga sammetssvarta blommor. Får jag nu bara tid och råd att införskaffa lite plantor med limefärgade blad blir balkongen snygg i år, ihop med mina stora knallröda balkonglådor.

Det är inte bara blommorna som gottar sig åt solskenet, studenterna på universitet invaderade gräsmattorna under dagen. Bänkar, gräsmattor, murkrön, trappor, allt var lika välfyllt som Universitets tunnelbaneperrong i rusningstid. Lite mindre stressigt dock, till och med mina kursare i civilrätt 2 pustade ut under en dryg timmes paus mitt på eftermiddagen, trots att det är tentaperiod. En islatte i grönskan är inte fel, och med tanke på att jag lyckades sy ihop mitt obligatoriska PM på ett hektiskt dygn och därmed lyckligt (nåja..) kan skutta iväg till tentan tyckte jag att jag var värd det. Men några minuter ägnade jag åt ett
kul test av politiska sympatier, kolla själv, är du så tolerant mot andra som du tror?

Väl hemkommen väntade ett nyhetsbrev från en avgåede Leijonborg i e-postlådan, men det struntade jag faktiskt i. Jag ägnade kvällen åt Alien istället. Och även om den är från -79, i directors cut känns den mycket mer modern än den politik Fp haft under Leijonborg.

Etiketter: , ,